Ні для кого не секрет, що для багатьох водіїв придбання електромобіля, це насамперед спосіб заощадити на паливі, що регулярно дорожчає. Питання екологічності та інноваційності в цьому випадку відходять на другий план. Тому покупку електромобіля розглядають як інвестицію в бізнес або розумну експлуатацію, коли потрібен автомобіль з мінімальними витратами на технічне обслуговування.
В той же час на автомобільному ринку давно існує ще одна альтернатива, що дозволяє скоротити витрати на пальне - встановлення ГБО.
Тому перед водіями, які регулярно та активно експлуатують автомобіль особливо в робочих цілях, виникає дилема, що вибрати - електрокар чи автомобіль із газобалонним обладнанням?
Щоб вирішити цю дилему, спробуємо розглянути всі “за” та “проти” для кожного варіанта. Можливо, кому це буде корисно і допоможе визначитися з вибором.
Про переваги чистих електричних автомобілів відомо чимало:
Тому з одного боку вони мають практично рекомендовані до покупки експлуатаційні характеристики, але з іншого не позбавлені кількох суттєвих недоліків.
Електромобілі мають обмежений пробіг на одній зарядці, який до того ж змінюється залежно від погодних умов та режиму експлуатації.
Заряджання електромобіля це досить тривалий процес, а батарея має властивість деградувати у міру використання автомобіля та обмежена у терміні служби. 5-10 років і батарею електрокара потрібно міняти, оскільки вона втрачає свої експлуатаційні якості.
Ще одним недоліком можна назвати слабко розвинену зарядну інфраструктуру, але це проблема не настільки гостра і її вирішення є лише питанням часу.
Машини з ГБО мають низку безперечних позитивних якостей.
По-перше, використовувати газ як паливо екологічніше, ніж бензин.
По-друге, встановлення ГБО дозволяє значно знизити витрати на паливо, дає фору двигуну в плані стабільності роботи, знижує зношування деталей, продовжує ресурс роботи двигуна.
В той же час наявність ГБО не змінює природи трансмісії автомобіля, а значить не позбавляє основних недоліків.
Як і раніше, автомобіль з ДВЗ вимагає регулярного технічного обслуговування, яке іноді “влітає в копієчку”, якщо виявляється якийсь дефект або поломка.
Як і раніше, автомобіль потребує постійної заміни масла, а також безлічі розхідників пов'язаних з паливною системою.
Не можна не відзначити, що газобалонне обладнання досить дороге задоволення і його часто не можна встановити на новий автомобіль, тому що він тут же ldquo;злетить” з гарантією.
Автомобіль з ГБО втрачає практичності, оскільки газовий балон займає місце запаски або встановлюється в багажник, “з'їдаючи” корисний обсяг.
До речі, вигода від використання ГБО починається лише за серйозних щорічних пробігів. При 10-15 тис. км пробігу на рік, сенсу його установки практично немає.
Як бачимо у електромобіля та автомобіля з ГБО є свої плюси та мінуси, тому вирішувати як завжди повинні цифри. Іншими словами, вартість заправки/зарядки автомобіля.
Для автомобіля з ГБО досить складно підрахувати вартість одного кілометра пробігу та видати на 100% точний результат, оскільки на момент прочитання вами статті ціна газу на заправках може відрізнятись. Але якщо взяти поточні розцінки, вартість одного літра газової суміші варіюється в межах 40 грн. Автомобіль з об'ємом двигуна 1,6 л споживає в середньому 8,5 літра газу на 100 км. Шляхом нескладних обчислень отримуємо результат, за якого один кілометр пробігу автомобіля з ГБО коштує 3,40 грн.
З електромобілем дещо простіше, оскільки ціна для побутових споживачів відносно стабільна і становить 1,68 грн за кВт*год. Якщо взяти за основу розрахунку найпопулярніший електромобіль в Україні Nissan Leaf, який споживає на 100 км близько 15 кВт*год енергії, можна підрахувати, що при зарядці від побутової мережі 1 км пробігу буде 0,12 грн. Електромобіль у 28 разів дешевше вартості аналогічного пробігу автомобіля з ДВС або ГБО.
Якщо розглядати варіант зарядки на громадських станціях, де ціна варіюється залежно від доступної потужності та в середньому становить 6 грн, то й тут електромобілі виграють у плані економії. За такої ціни кілометр пробігу того ж Nissan Leaf обійдеться в 0,6 грн, що більш ніж удвічі дешевше, ніж заправка газом.
Таким чином, сухі цифри нам доводять, що експлуатація електромобіля значно дешевша, ніж автомобіля на газу. Тому, якщо правильно і вчасно заряджати електрокар, коректно розраховувати маршрут з урахуванням можливості заряджання, електромобіль - це найвигідніший транспортний засіб.