У автомобіля з електромотором є багато плюсів перед звичайним транспортом із двигуном внутрішнього згоряння. Головна перевага, це поповнювати запас ходу під час очікування власника стоячи біля паркування офісу або в гаражі.
Вперше купити домашню зарядну станцію може бути трохи складно - це відносно велике вкладення, і тому ваше рішення потрібен час, щоб ретельно обміркувати. У цій статті ви дізнаєтесь, які станції варто підбирати до свого електричного автомобіля, а при натисканні на марку автомобіля будуть підібрані оптимальні станції з розрахунком часу зарядки під кожну модель.
Відразу хочемо розвіяти міф про спеціальні зарядні станції для конкретної марки автомобіля. Якщо станція має сертифікат якості за всіма стандартами, то вона однаково добре заряджатиме будь-який електромобіль, головне щоб підходив штекер станції в розетку зарядки на машині. Це як із бензином, не існує ж бензину під конкретну марку Audi, BMW, Mercedes або Nissan. Так і із зарядним пристроєм, якісна станція підтримує повний протокол зарядки, який реалізований на заводах з виготовлення високовольтних батарей для автомобілів. Якщо ж ви прихильник офіційних пристроїв від автовиробників, у нашому каталозі знайдуться і такі, але найчастіше це станція стороннього виробника з улюбленою вами наклейкою марки автовиробника.
Не варто звертати увагу на найдешевші станції, в яких протокол передачі реалізований не повністю і немає сигналу -12V, у кращому разі зарядка просто не піде, у гіршому може закидати помилок у бортовий комп'ютер і потрібно буде їхати на сервіс, щоб знову запрацювала можливість зарядки.
Найбільше підбирати станцію за кількістю фаз у вашому будинку та в зарядному лючку електрокара. Якщо у вас дома три фази та порт зарядки Type 2 або GB/T з контактами під три фази, бінго, це найкращі умови для заряджання будинку. Якщо у вас дома тільки одна фаза, не варто засмучуватися, в однофазному режимі силовий інвертор може паралельно працювати і споживати потужність рівну двом фазам. Таке підстроювання до 32А можуть робити моделі BMW i3, Mercedes B250, Audi e-tron, Jaguar i-pace 2020. Зверніться до наших експертів і ми підкажемо, чи зможе ваша модель автомобіля споживати в однофазному режимі 7.4 кВт, або все ж таки обмежено трьома кіловатами незалежно від кількості фаз.
Електромобілі з ЄС – оснащені портом зарядки Type 2, він же Mennekes. Такий роз'єм має 3 або 5 силових контактів для однофазної або трифазної зарядки. Цілком електричні моделі по одній фазі здатні приймати до 32А 7 кВт, а гібриди до 16А 3.7 кВт. Європейські електромобілі з Type 2 в основному оснащують 11 кіловатним бортовим інвертором, а варіант на 22 кВт йде як додаткова опція у багатьох автовиробників. У рідкісних моделях Mercedes EQC 2014-2019 років можна зустріти двофазну варіацію для 16 А зарядки по двох фазах.
Електромобілі з США - йдуть із роз'ємом зарядки Type 1, інша назва J1772. Такий порт 3 силових контактів і розрахований тільки на однофазну зарядку 220-240 вольт. Максимальна потужність у багатьох американок становить 32А 7.4 кВт, тільки тісла може брати струм до 48А 11 кВт та Audi e-tron до 40А 9.2 кВт по лінії 220В.
Електромобілі з Китаю приходять до нас із типом зарядки GBT, точніше GB/T 20234.2-2015. На вигляд такий штекер дуже нагадує європейський "вивернутий" Type 2. Тому офіційні китайські електромобілі оснащені Type 2 у Європі. Хоч штекер передбачає потужність зарядки до 22 кВт, але майже всі електромобілі беруть змінний струм лише під одній фазі до 32А 7.4 кВт. Хоча baic eu5 може споживати і всі 3x32A за трьома фазами.
Головних функцій лише кілька, вони відповідають за безпеку під час заряджання:
Всі інші функції підвищують зручність досвіду використання та не впливають на безпеку. Такі пристрої можуть бути оснащені віддаленим доступом, дисплеєм, програмою для смартфона, балансуванням навантаження, OCPP білінгом, та іншими корисними речами. Пристрій з таймером може заряджати в певний нічний час, коли найдешевша електрика. Пам'ятайте, особливу увагу варто приділити силовим модулям та сертифікатам безпеки.
Такий варіант підходить для гіків умільців, які хочуть самостійно зібрати зарядний пристрій як конструктор. В інтернет-магазині EVnoon можна купити комплектуючі для збирання зарядної станції самому. Але хочемо відразу попередити, що дешевше ніж деякі готові пристрої це не буде. Запасіться відразу достатньою кількістю часу та сил, щоб поринути у тему та схемотехніку складання. Адже така станція потрібна електромобілю для безпечного заряджання, від вашої збірки залежатиме надійність тривалої передачі струму високої потужності. Плюсом самостійного збору боксу може бути переконання в надійній закрутці гвинтиків між комплектуючими, але DIY контролери часто не блищать функціоналом. Набагато раціональнішим є купити готовий зарядний пристрій, який за рахунок масовості складання може вийти дешевше, і ви заощадите купу часу. А серійне виробництво завжди потребує сертифікатів, тому у надійності також не потрібно переживати. Але якщо вам потрібно підключити станцію до розумного будинку, тоді варто звернути увагу на моделі з відкритим API доступом. Це готові станції від відомих брендів з гарантією, які дозволяють інтегрувати зарядку через OCPP протокол або REST API в систему управління домом, наприклад Home Assistant, OpenEnergyMonitor, majordomo або Tasmota.
Краще зарядні станції для електромобілів купити можете у нашому каталозі EVnoon. Наш вузькоспеціалізований магазин пропонує тільки якісні та безпечні зарядні пристрої під будь-які завдання. Технічні експерти допоможу вам з вибором під будь-яку модель електрокара, перевірять параметри зарядного порту та кількості фаз у вашому гаражі та транспортному засобі.
Якщо вам потрібне встановлення зарядної станції, надсилайте нам відео з бажаного місця встановлення. Досвідчені електрики попередньо оцінять план робіт та візьмуть із собою все необхідне для швидкого встановлення за один візит. У той же час перевірять якість заземлення, щільність ізоляції, налаштують станцію під можливості вашої розетки в гаражі або встановлять нову потужну розетку для швидкого заряджання.