Обслуговування електромобілів: розбираємо основні моменти

Обслуговування електромобілів: розбираємо основні моменти

Як обслуговувати електромобіль - одне з основних питань, яке непокоїть більшість потенційних власників. Адже зрозуміло, що з природи своєї трансмісії, електромобілі мають інший підхід до технічного обслуговування. І це справді так!

Можна навіть стверджувати, що аспект техобслуговування для електромобілів як такий практично неактуальний. Це, звичайно ж, не означає, що вони не вимагають поїздки на сервіс, просто процес і вартість ТО у випадку з електромобілями будуть зовсім іншими.

Розглянемо на окремих прикладах, чому техобслуговування електромобілів у рази простіше, ніж ДВС-авто, та чому власники електрокарів мають перевагу перед водіями паливних автомобілів.


Заміна олії

Тягове зусилля в електромобілях формує електричний двигун, а не двигун внутрішнього згоряння. Звичайним автомобілям з ДВС, у яких багато рухомих частин, постійне необхідне мастило. Олія потрібна для зниження зносу, плавної взаємодії на високих оборотах двигуна, а також для його захисту від перегріву. У процесі роботи двигуна в маслі накопичуються всі частинки, які з'являються в результаті тертя частин, тому масло вимагає заміни, причому регулярної. Це трудомісткий та витратний, але обов'язковий та неминучий процес.

У автомобілів із чистим електроприводом таких потреб немає. Їхня рухова система не передбачає ні поршнів, ні клапанів, ні будь-яких інших компонентів, що потребують мастила. Тому регулярна заміна в них масла відпадає сама собою.


ТО електрокарів

Трансмісія електромобілів, як уже було зазначено вище, має на кілька десятків менше рухливих деталей, якщо порівнювати її з ДВС. Не складно здогадатися, що проводити техобслуговування електрокарів через це в рази простіше та дешевше.

При покупці нового електромобіля в салоні виробник рекомендує проводити щорічне планове ТО один раз на рік. Електромобілям із пробігом за 20000 км огляд рекомендується двічі на рік. Основна увага під час ТО приділяється переважно акумуляторній батареї, як основному і найдорожчому компоненту електрокара.

Заміна гальмівних колодок

Електромобілі, як і авто з ДВС, використовує гальмівні колодки, але на електрокарах вони служать у рази довше. Відбувається це завдяки рекуперативній системі гальмування, коли уповільнення та зупинку машини забезпечує електродвигун. За рахунок цього навантаження на гальмівні колодки помітно знижується, тертя зменшується, а ресурс роботи стає більшим. Тому міняти ці компоненти на електромобілях потрібно у кілька разів рідше.

Трансмісійна рідина

Оскільки в електромобілях немає трансмісії як такої, то заміни та перевірки наявності рідини в коробці вони не вимагають.

Зустрічаються моделі, які мають певну подобу трансмісії, але це швидше виняток із правил.


Програмне забезпечення

ПЗ - це ключовий компонент електромобіля, від коректної роботи якого залежить практично весь функціонал. До недавнього часу, встановлення та оновлення програмного забезпечення вимагало візиту до фахівців, але зараз усі провідні компанії, що виробляють електрокари, пропонують віддалене оновлення ПЗ по повітрю. Іншими словами, щоб оновити систему, додати функцій, підвищити ефективність або навіть завантажити гру або програму для своєї мультимедійної системи, вам достатньо кількох кліків на дисплеї електрокара.

У найближчій перспективі завдяки таким інноваціям експлуатація електромобіля буде максимально простою.


Що обов'язково до регулярного огляду в електромобілях?


Охолодження акумулятора

Найбільший побоювання для життя акумуляторної батареї викликає її перегрів. Для збереження потрібного балансу тепла АКБ електромобіля в них використовується рідина, що охолоджує. Тому обов'язок кожного власника контролювати цей аспект у системі свого електромобіля.

Варто зауважити, що практично всі сучасні моделі мають рідинне охолодження акумуляторної батареї, за винятком, мабуть, Nissan Leaf, який навіть у другому поколінні не отримав такої акумуляторної системи.


Владіння електромобілем у довгостроковій перспективі

Протягом 5-7 років безперервного володіння електромобілем, проблем та суттєвих витрат на його обслуговування у власників практично не буде.

Це можна назвати економією, оскільки щороку ви уникатимете суттєвих витрат. Однак якщо ви розраховуєте перевищити цей поріг володіння, будьте готові до того, що електрокар все ж таки вимагатиме вкладень і чималих.

За 8, максимум 10 років, вам доведеться замінити акумуляторну батарею, що досить складно і дорого. Також необхідно буде перевірити всі компоненти електричного приводу, включаючи інвертор та електродвигун.


Якщо робити якийсь висновок, то однозначно можна сказати, що в плані безтурботної, регулярної експлуатації без частих візитів на сервіс, електромобіль набагато практичніший за автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння. Також він дозволяє економити на розхідниках та обов'язкових замінах олії.

У плані ресурсу експлуатації, він можна порівняти з паливними автомобілями та в довгостроковій перспективі, так само як і вони потребують фінансових вливань. Єдина відмінність, що на фінансові витрати в майбутньому ви зможете заощадити в процесі експлуатації електромобіля, тоді як на паливний автомобіль вам доведеться витрачатися регулярно.