Зарядна інфраструктура електромобілів: міфи та реальність

Зарядна інфраструктура електромобілів: міфи та реальність

Електромобільна галузь є цілим глобальним комплексом тісно взаємопов'язаних між собою секторів. Всі чудово розуміють, що самі по собі електромобілі не можуть існувати, оскільки для них потрібна відповідна інфраструктура, насамперед для їхньої зарядки. Точніше сказати, що саме наявність розвиненої інфраструктури визначає успішний розвиток електромобільного транспорту в конкретно взятій країні та світі. Підхід простий, чим більше зарядних станцій, тим активнішим є прийняття електромобілів.

Втім, як і у випадку з електромобілями, зарядна інфраструктура для них викликає деяке непорозуміння у користувачів, які перебувають у полоні деяких міфів про зарядні станції та інфраструктуру в цілому, більшість з яких не відповідає дійсності.

Тому ми вирішили взяти на себе це завдання і позбавити вас від популярних забобонів, пов'язаних із зарядною інфраструктурою для електрокарів.


Отже, “міфічні страхи” зарядної інфраструктури - у чому помиляються потенційні користувачі!


Зарядні станції отримують електрику вироблену від вуглеводнів, а значить ні про яку екологічність електромобілів не може бути й мови.

Міф 1.


Почасти цей міф підкріплюється тим, що справді більша частина електроенергії у глобальному масштабі виробляється за рахунок викопного палива. Але, якщо підійти до цього питання регіонально, міф починає потихеньку розсіюватися, причому з кожним роком дедалі більше.

Наприклад, у Європі, до якої ми ставимося географічно, цей міф застосовується лише на 40%, саме стільки електроенергії в регіоні виробляється безпосередньо з викопних ресурсів, тоді як 60% електрики вже є вуглецево-нейтральним. Іншими словами, заряджати електромобіль у Європі означає на 60% використати екологічно чисту енергію. Більше того, практично всі великі зарядні мережі декларують те, що в найближчому майбутньому вся енергія, що використовується, буде на 100% вуглецево-нейтральною. Це є головною доктриною всього Європейського Союзу, який до 2035-50 року планує скоротити до мінімуму використання вуглеводнів у виробленні електроенергії.

На даний момент офіційна статистика говорить про те, що навіть якщо ви заряджаєте свій електромобіль на зарядній станції, яка отримує електрику вироблену, скажімо так, змішаним шляхом від вугілля, газу, атома та зеленої енергетики, викиди CO2 електромобіля все одно в рази нижче за будь-який паливний автомобіль.


Міф 2. Бурхливий розвиток зарядної інфраструктури та повальна зарядка електрокарів призведуть до збою в роботі електромереж.

Ще одна популярна помилка, яка не має нічого спільного з дійсністю. Кількість електромобілів дійсно зростає неухильно, але відбувається це поступово і не може призвести до колапсу в роботі електромереж. Особливо, якщо врахувати той факт, що багато водіїв намагаються заряджати свої електрокари дома від звичайних електромереж. Адже ніхто не переживає за збої в електромережах, коли купує новий смартфон або ноутбук і заряджає його дома. Електрокар при зарядці від домашньої мережі в цьому плані нічим не відрізняється від будь-якого гаджета.

Ну а якщо врахувати те, що семимильними кроками розвивається технологія двонаправленої зарядки (V2G), яка зробить електромобілі частиною електромережі, про подібний міф можна взагалі забути, оскільки електромобілі стануть ще й корисними в контексті підтримки стабільної роботи електричних мереж.

Якщо використовувати сухі цифри, то вже давно підраховано, що коли 80% усіх автомобілів замінять електрокарами, збільшення навантаження на електричні мережі слід очікувати в межах лише 15%. При цьому технологія V2G навіть на половині цих 80% легко вирішить питання стабілізації роботи мереж.


Міф 3. Електромобільні зарядні станції заряджають дуже довго.

Тисячі встановлених у всьому світі швидких зарядних станцій, здатних за 15-30 хвилин зарядити акумуляторну батарею електрокара до 80% ємності, повністю спростовують цей міф. Зараз уже нікого не здивуєш швидкими зарядними станціями з потужністю 100 кВт, адже вже з'явилися інфраструктурні об'єкти з потужністю близько 350 кВт. Тобто час, який ви витратите на зарядку електрокара цілком можна порівняти з часом заправки паливом і коротким кава-брейком, перекусом або походом у вбиральню.

Електрифікація габаритного електротранспорту, наприклад, електробусів та електровантажівок, звичайно може вимагати більше часу. Але спеціально для цього проводиться процес розробки надпотужних стандартів заряджання, щоб дати можливість такому транспорту заряджатися нарівні з легковими електромобілями.


Міф 4. Зарядна інфраструктура небезпечна в погану погоду і тому не практична.

Подібний міф немає потреби навіть коментувати, оскільки це відвертий нонсенс на рівні “бабусиних казок”. Подібне можуть затверджувати лише відверті ретрогради прихильники ДВЗ. Ризик пов'язаний з використанням зарядної інфраструктури настільки мінімальний, що загроза може виникнути тільки при самому кричущому нехтуванні технікою безпеки або навмисному бажанні завдати шкоди зарядній станції. Використовувати зарядну інфраструктуру не є небезпечнішим, ніж заряджати смартфон від мережі.


Міф 5. Поганий розвиток електрозарядок заважає прийняттю електромобілів.

Навіть у контексті України це міф повністю зруйнований. У будь-якому великому місті, власники електромобілів можуть спокійно “колесити” вулицями цілий день і завжди зможуть знайти, де зарядити електрокар. Звичайно, ситуація трохи гірша на заміських дорогах, але це питання давно й упевнено вирішується встановленням дедалі більшої кількості зарядних станцій.

У країнах Західної Європи це давно не є проблемою, оскільки інфраструктура розвинена чудово, а кількість зарядних пунктів скоро перевищить 200 000. У Європі чудово розуміють, що за цим майбутнє і безперервно розвивають усе, що пов'язане з електромобільністю.


Як бачимо, найпопулярніші помилки про зарядну інфраструктуру, це не більш ніж недалекоглядна, нічим не підкріплена дурість. Звичайно, це стосується далеко не всіх країн світу, але якщо говорити регіонально про Європу, США, Китай, Японію та низку інших країн, жоден з міфів там не відповідає дійсності.   

Тому припиніть залишатися в полоні забобонів, погляньте на локальну або глобальну карту зарядних станцій, і ви на власні очі переконаєтеся, що електромобільна інфраструктура вже давно стала мейнстримом розвитку автомобільної галузі.